Your cart

Com Sa Ot

varíme sPhai Nham

Recept 1: Com Sa Ot

Jednoduché na prípravu, veľmi typické a voňavé jedlo.
Behom 20 minút môžete mať pripravený obed.

Na 2 až 3 porcie potrebujeme
300 – 400g hlavnú ingredienciu si vopred vyberieme (hocjaký druh mäsa, tofu, tempeh…)
250g mix zeleniny (napríklad cuketa, paprika, mrkva, baklažán, karfiol, brokolica, kaleráb, bambusové výhonky, šampiňóny apod.)
1 ks čerstvú citrónovú trávu
1ks chilli papričky
mungo klíčky
sójovú omáčku / ústricovú omáčku / rybaciu omáčku (podľa chuti)
zahusťovadlo, ak obľubujete hustejšiu omáčku (múka alebo solamyl)
trošku cibule
soľ, čierne korenie
koriander, mäta, thajská bazalka alebo hocijaké bylinky, ktoré obľubujete
sušená cibuľka
olej

Ak sme si vybrali ako hlavnú ingredienciu mäso, nakrájame ho na tenké plátky. Jemne osolíme, okoreníme a necháme odležať.
Ak tofu, nakrájame na plátky/kocky a opražíme zo všetkých strán na oleji.

Mix zeleniny podľa potreby nakrájame na plátky. Najlepšie zvoliť veľkosť tak, aby sa zmestil každý kúsok do úsť. Nie veľmi tenké, aby zelenina nebola príliš mäkká, prevarená a nie príliš hrubé, aby sa zelenina stihla orestovať. Optimálne tak polcentrimetrové kúsky. Zeleninu zmiešame dokopy.

Teraz si pripravíme najikonickejšiu a najvoňavejšiu časť tohto rýchlemu pokrmu. Na veľmi drobno nakrájame citrónovú trávu a chilli. Každý podľa toho, koľko štipľavého znesie. Do dvoch porcií odporúčame tak optimálne jednu strednú chilli papričku. Paprika pri teple pustí štipľavosť a pri prvom ochutnaní nemusí páliť, avšak keď sa pustí poriadne do jedla, môže Vás to (ne)príjemne prekvapiť.

Na rozpálenom woku alebo panvici s olejom orestujeme citrónovú trávu a chilli. Pozor, aróma z citrónovej trávy dráždi a ľahko si pri vdýchnutí kýchnete 🙂 Restujeme tak na vysokom ohni, stredne do zlatista, tak aby sa nepripálila citrónová tráva (potom stráca vôňu) a ihneď pridáme mäso a pripravenú mix zeleninu.

Miešame stále, resp. „wokujeme“. Pridáme štipku soli podľa chuti a sójovú omáčku, ak nemáte vegan verziu, zopár kvapiek rybacej omáčky dodá jedlu skvelú arómu. Pre dobré vyváženie pridávame aj trošku cukru alebo môžeme použiť aj pár lyžíc mangového džúsu.
Vlejeme hrnček vody alebo vývaru a za občasného miešania počkáme kým jedlo začne vrieť. Necháme vrieť 1 minútu až 3, záleží aký silný máte horák 🙂

FinishujemeDobrú chuť

Ak máte radi hustejšie jedla, tak zahustíme.

Podávame s thajskou ryžou, zdobíme troškou koriandra a jarnou a sušenou cibuľkou.

Dobrú chuť

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *